Reklama na Google
Reklama na Google – Regionálne cielenie
Aj keď je reklama na Google naozaj veľmi efektívna, nemusí vyhovovať každému. Väčšinou je to však dané tým, že inzerent nevie s AdWords efektívne pracovať. Jedným z takýchto príkladov sú inzerenti, ktorí majú malú prevádzku so zameraním na zákazníkov z blízkeho okolia. Pre týchto ľudí je neefektívne inzerovať na celé Slovensko. Ale aj na malých inzerentov Google myslel. Preto dáva možnosť cieliť na vybraný región. Je s tým trocha viac práce, ale stojí to za to.
Ako funguje regionálna reklama na Google?Najprv si vytvoríte reklamu ako každý bežný inzerent. Keď ju máte hotovú, pustite sa do detailnejšieho nastavenia. Vyberme si pre ukázanie príkladu agentúru VaV z Prešova (www.vavslovakia.sk). Táto agentúra ponúka okrem iného kurzy nemčiny, opatrovateľské kurzy, ale aj prácu v zahraničí. Je vysoko pravdepodobné, že ak niekto hľadá kurz nemčiny, alebo opatrovateľský kurz, hľadá ho vo svojom blízkom okolí. Teda ak je niekto z Banskej Bystrice, pravdepodobne nechce dochádzať na kurz do Prešova. Takisto, ak je niekto nezamestnaný (alebo je zamestnaný a plánuje zmenu zamestnania), nebude komunikovať s agentúrou, ktorá je od neho vzdialená desiatky, či stovky kilometrov. Z toho vyplýva, že agentúra nemá záujem o oslovovanie potenciálnych zákazníkov z väčšej vzdialenosti. Práve naopak, hľadá ľudí z blízkeho okolia, z Prešova, poprípade z Košíc a okolia. Reklama Google má riešenie aj pre takéto firmy. Agentúra VaV potrebuje cieliť reklamu na Prešovský a Košický kraj. V nastaveniach kampane sa dá zrušiť cielenie na Slovensko a nastaviť vlastný rozsah regiónu. Môžete si vybrať konkrétne mesto, alebo si vyznačením bodov na mape určiť vlastné hranice zobrazovania reklamy. Google pritom používa databázu IP adries, ku ktorým určil aj regionálnu príslušnosť. Čiže každej IP adrese pridelil konkrétny bod na mape. Treba však povedať, že táto databáza nie je 100% a nikdy ani nebude. Aj keď ju Google z času na čas aktualizuje. Stále vznikajú noví poskytovatelia internetu a zanikajú starí, ktorých IP adresy môžu prevziať poskytovatelia z iného regiónu. Každá IP adresa má určité špecifické a typické parametre. Jedným z nich je údaj o tom, že sa jedná o IP adresu zo Slovenska. Čiže ak systém nepozná poskytovateľa, vie aspoň, že sa jedná o IP adresu zo Slovenska. Najprv sa pozrie, či sa nejedná o odnož IP adries niektorého už evidovaného poskytovateľa (napr. z Košíc) aby vedel určiť aspoň teoretický región. Ak toto nezistí, väčšinou priradí IP adresu Bratislave. Niektorí poskytovatelia nedávajú možnosť identifikovať reálne umiestnenie. V takýchto prípadoch je IP adresa priradená regiónu, ktorý udáva poskytovateľ v identifikácii do siete. Napríklad keď sa v Košiciach pripájate cez Slovak Telekom, Google Analytics ukáže, že ste sa pripojili zo Slovak Telekomu v Bratislave. Preto pri cielení na Košice (alebo aj Prešov) je zvyčajne nutné nastaviť aj cielenie na Bratislavu. Návod, ako nastaviť regionálnu reklamu na Google
Týmto spôsobom sme nastavili regionálne cielenie reklamy na Google v okolí 50 km od Masarykovej ulice č. 10 Prešov. Túto reklamu je vhodné kombinovať s ďalšou funkciou systému AdWords, so zobrazovaním adresy v reklame. |
Reklama na Google
Google je najpoužívanejší vyhľadávač na internete. Na Slovensku je vyše 90% všetkých vyhľadaní uskutočnených cez Google. Preto je skoro nevyhnutné robiť si reklamu práve cez Google. Hlavným cieľom je získať popredné pozície odkazov po vyhľadaní požadovaných výrazov. Ak napr. predávate domáce potreby, je pre vás dôležité aby vás používatelia našli po vyhľadaní slov ako domáce potreby, súpravy hrncov, panvice, nože atď. Po odoslaní požiadavky na vyhľadanie, vám Google ukáže tisícky súvisiacich odkazov. Na pravej strane obrazovky však pridá sponzorované odkazy, súvisiace s týmto vyhľadaním. Ak Google AdWords zistí, že používatelia reagujú na vaše reklamy približne rovnako alebo podobne ako na neplatené odkazy, umiestni vašu reklamu nad všetky neplatené odkazy a dá jej ružové pozadie. Takto oslovíte potenciálnych zákazníkov ešte skôr, než sa dostanú k neplateným odkazom. Za zobrazenie tejto reklamy neplatíte. Ako je už v PPC systémoch zvykom, až po kliknutí vám bude odpočítaný poplatok za získanie cielenej návštevy z reklamy. |
Čo je Google AdWords?
Google AdWords je veľmi účinný reklamný nástroj. Základom fungovania reklamy cez AdWords je PPC. Ponúka však aj možnosť platiť za 1000 zobrazení, či dokonca Pay Per Action, čiže platiť za požadovanú akciu. Najčastejšou, ale nie jedinou formou reklamy, ktorú inzerenti v Google AdWords využívajú je reklama formou sponzorovaných odkazov vo vyhľadávači Google. Používateľ zadá do vyhľadávača výraz, ktorý chce na internete nájsť a Google mu zobrazí množstvo stránok, ktoré sa týkajú tohto výrazu. Zoradí ich podľa relevantnosti, aktuálnosti a množstva ďalších faktorov. Často tak nájde milióny odkazov. Bežný používateľ však navštívi hlavne odkazy zobrazené na prvej stránke vyhľadávania. Ak sa majiteľ stránky chce dostať na prvú stránku čo najrýchlejšie, využije práve Google AdWords. Google AdWords zobrazuje svoje reklamné odkazy (nazýva ich Sponzorované odkazy) oddelene od prirodzených odkazov. Umiestňuje ich zvyčajne na pravú stranu vedľa prirodzených odkazov, alebo priamo nad prirodzené odkazy. V pravom stĺpci môže byť maximálne osem sponzorovaných odkazov, nad pridodzenými odkazmi môžu byť maximálne tri sponzorované odkazy. |