Google AdWords je veľmi účinný reklamný nástroj. Základom fungovania reklamy cez AdWords je PPC. Ponúka však aj možnosť platiť za 1000 zobrazení, či dokonca Pay Per Action, čiže platiť za požadovanú akciu. Najčastejšou, ale nie jedinou formou reklamy, ktorú inzerenti v Google AdWords využívajú je reklama formou sponzorovaných odkazov vo vyhľadávači Google. Používateľ zadá do vyhľadávača výraz, ktorý chce na internete nájsť a Google mu zobrazí množstvo stránok, ktoré sa týkajú tohto výrazu. Zoradí ich podľa relevantnosti, aktuálnosti a množstva ďalších faktorov. Často tak nájde milióny odkazov. Bežný používateľ však navštívi hlavne odkazy zobrazené na prvej stránke vyhľadávania. Ak sa majiteľ stránky chce dostať na prvú stránku čo najrýchlejšie, využije práve Google AdWords. Google AdWords zobrazuje svoje reklamné odkazy (nazýva ich Sponzorované odkazy) oddelene od prirodzených odkazov. Umiestňuje ich zvyčajne na pravú stranu vedľa prirodzených odkazov, alebo priamo nad prirodzené odkazy. V pravom stĺpci môže byť maximálne osem sponzorovaných odkazov, nad pridodzenými odkazmi môžu byť maximálne tri sponzorované odkazy. |
Pay Per Click > Reklama na Google >